Elementy programu staży uczniowskich (zweryfikowane po pilotażowym wdrożeniu) możliwe do wykorzystania przez szkołę w odniesieniu do uruchomionych lub planowanych do uruchomienia kierunków kształcenia
- Podstawy prawne kształcenia w zawodzie
- Założenia ogólne stażu uczniowskiego realizowanego w środowisku pracy w tym wytyczne organizacji stażu uczniowskiego, korzyści z realizacji stażu uczniowskiego dla ucznia, szkoły, pracodawcy.
- Założenia organizacyjne stażu uczniowskiego – liczba godzin, wymagania kwalifikacyjne opiekunów staży w przedsiębiorstwie, przykładowe wyposażenie stanowisk pracy,
- Cele realizacji stażu w formie zadań zawodowych
- Program stażu – pilotażowo zweryfikowany w przedsiębiorstwach
- Wykaz efektów uczenia się oraz kryteriów weryfikacji
- Plan realizacji stażu w przedsiębiorstwie w układzie: stanowisko pracy, rodzaj realizowanych zadań, nabyte umiejętności
- Zasady i formy monitorowania jakości staży uczniowskich realizowanych przez uczniów u pracodawcy
- Ankieta ewaluacyjna oceny kompetencji zawodowych ucznia-stażysty/uczennicy/stażystki na wejściu/na wyjściu – przykład
- Wzór umowy ucznia ze szkołą i pracodawcą
- Wzór Regulaminu stażu uczniowskiego
- Przykładowy Indywidualny harmonogram stażu
- Zgoda rodzica/opiekuna prawnego na udział dziecka w stażu uczniowskim (w przypadku ucznia niepełnoletniego)
- Wzór dziennika stażu uczniowskiego
- Zaświadczenie o odbyciu stażu uczniowskiego
- Zasady zapewniania jakości kształcenia praktycznego
- Kwestionariusz diagnostyczny – stażysta/stażystka „Ocena jakości staży uczniowskich” – przykład
- Kwestionariusz diagnostyczny – pracodawca „Ocena jakości staży uczniowskich" – przykład
- Kwestionariusz diagnostyczny – szkoła „Ocena jakości staży uczniowskich" – przykład