Quality for Digital Education Readiness in VET (Q4EDU) / Doskonalenie jakości cyfrowego nauczania w szkolnictwie zawodowym
Cel główny: opracowanie ram metodycznych (Q4EDU) pozwalających instytucji edukacji i szkoleń zawodowych na ocenę i rozwój ich gotowości do realizacji edukacji zdalnej
Uzasadnienie: Projekt odpowiada na wyzwanie przed jakim stanęły kraje i ich systemy kształcenia i szkoleń zawodowych w obliczu pandemii COVID-19. Jest nim konieczność gwałtownego, nieoczekiwanego przejścia na naukę zdalną. Powstała potrzeba zapewnienia jakości procesów kształcenia.
Projekt ma na celu wsparcie instytucji edukacji i szkoleń zawodowych (VET) w procesach ich digitalizacji. Nie koncentruje się jedynie na narzędziach internetowych, metodach oceny i egzaminowania, ale także na opracowaniu ram do oceny gotowości cyfrowej na poziomie organizacyjnym (ramy Q4EDU).
Wypracowane rozwiązania, obok podniesienia jakość kształcenia i szkolenia zawodowego, mają na celu zwiększenie jego dostępności dla uczniów i studentów zamieszkujących obszary znacznie oddalone od instytucji edukacyjnych.
Rezultaty pracy obejmują między innymi:
- Profil eksperta i metodykę szkolenia w zakresie oceny gotowości instytucji VET do realizacji edukacji zdalnej;
- Pogram kursu przygotowujący uczestników do prowadzenia ewaluacji gotowości ich instytucji do realizacji edukacji zdalnej z wykorzystaniem ram Q4EDU;
- Cyfrowe narzędzie oceny gotowości instytucji VET do realizacji edukacji zdalnej.
Partnerzy projektu:
Uniwersytet Łódzki – Lider
Łukasiewicz – ITeE (Polska)
Emphasys Centre (Cypr)
Atlantis Engineering (Grecja)
University of York Europe Campus City College (Grecja)
European Digital learning Network DLERN (Włochy)
Termin realizacji: 01.04.2021-31.03.2023
Kontakt: dr Jolanta Religa Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.