STEMinSCH

STEM for Inclusive Schools – STEMinSCH

(Metoda STEM w kształceniu włączającym – STEMinSCH)


Cel projektu:
Chociaż umiejętności STEM (ang. science, technology, engineering, mathematics – nauka, technologia, inżynieria, matematyka) dziewcząt w młodym wieku są podobne do umiejętności chłopców, w późniejszym okresie zainteresowanie to znacznie się zmniejsza. W raporcie „She Figures 2021” (KE, 2021) podkreślono, że w Europie kobiety stanowią zaledwie 32% absolwentek studiów doktoranckich w dziedzinie nauk fizycznych i matematyki. Według tego samego badania kobiety stanowią zaledwie 20% absolwentów ICT, a tylko 17% pracuje w sektorze technologii. Kobiety stanowią także jedynie 24% osób prowadzących własną działalność w zawodach technicznych, takich jak nauka, inżynieria czy ICT.

Jak stwierdzono w planie działania Unii Europejskiej w zakresie edukacji cyfrowej, szybka cyfryzacja zmienia pracę i życie codzienne oraz zwiększa zapotrzebowanie na młodsze pokolenia, które posiadają wysokie kwalifikacje w zakresie technologii cyfrowych i mogą się przekwalifikować. Aby zwiększyć udział kobiet w STEM, nauczyciele, rodzice i specjaliści STEM muszą angażować, motywować i inspirować uczennice, ponieważ większe włączenie kobiet w gospodarkę cyfrową i większa różnorodność na rynku pracy mogą przynieść wartość społeczną i gospodarczą dla konkurencyjności, wzrostu i innowacji w Europie.

Głównym celem projektu STEMinSCH jest zrównoważenie reprezentacji płci w STEM poprzez opracowanie rezultatów, które pomogą zwiększyć zainteresowanie i uczestnictwo uczennic, uwzględniając złożoność problemu obejmującego wiele aspektów, takich jak kontekst krajowy, wiek, stereotypy dotyczące płci i różnice kulturowe oraz szersze wykorzystanie technologii cyfrowych w STEM.

Planowany termin realizacji projektu:
Data rozpoczęcia: 03/09/2023
Data zakończenia: 02/03/2026

Rola Instytutu w projekcie: Partner

Nazwa programu: Erasmus+

Kierownik projektu w Łukasiewicz-ITEE:
Remigiusz Mazur
(remigiusz.mazur@itee.lukasiewicz.gov.pl)

Strona internetowa: https://stem4inclusiveschools.eu/

Partnerzy:

1. Universität Paderborn (Niemcy – lider projektu)
2. Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați (Rumunia)
3. Scoala Gimnaziala Nr. 7 Galati (Rumunia)
4. Inovatif ve Girisimci Toplum Dernegi (Turcja)
5. Sucessos Criativos, Lda (Portugalia)

This will close in 0 seconds